Таблица с руските падежи

След две дълги нощи, прекарани над учебници, граматики, помагала и стари тетрадки най-накрая създадох своята ТАБЛИЦА С ПАДЕЖИТЕ ПО РУСКИ ЕЗИК. Надявам се, че ще бъде от полза за всички учащи се. Можете да я свалите от тук:



Таблицата я създадох изцяло по свой вкус. Окончанията във всеки падеж са разделени в колони за прилагателни и съществителни. За да я ползвате ще ви е нужен Adobe Reader, който вече по всяка вероятност имате. Приятно учене!

Един лист А4 заема.


(21.01.2015 г. - Дълбоко се извинявам, че толкова дълго време не работеше линкът! Сега слагам няколко, за да не изчезне отново.)

114 коментара:

Анонимен каза...

Човече,браво на теб!Евала!Много е правилна и си я направил баш като за малоумни!:)))Браво!!!

Анонимен каза...

bravo!super si! mnogo ti blagodarq

Анонимен каза...

Добра работа :-P

Анонимен каза...

Не би било лошо да се сложи някъде на друго място, примерно в самиа Blogger.com, за да може да се сваля от чужбина. data.bg не позволяват такива "изпълнения" :)

Анонимен каза...

Благодаря, благодаря, благодаря...

Анонимен каза...

Браво на теб ама.....си забравил нещо :P .забравил си значениетооо

Анонимен каза...

Докато си превеждах миналата вечер изпитах смътни съмнения отностно окончанието на думата "предприниматель" в Р.П. мн. ч.Реших да надникна в табличката,която винаги спасява положението със съмненията ;). И пред очите ми се наби ... тази дразнеща,малка думичка... ТЕРАНИЕ... Проверявах на доста места,но така и не успях да намеря буквалното и значение... да не би да е свързано с отпадането на оконч. на ж.р. мн.ч. в Родителен? Ако прочетеш това, и знаеш отговора,драсни някой ред-тук,или във фейсбуука, че не съм спала, а и работата зарязах... :))))

Анонимен каза...

Много хубава таблица, благодаря. Не би било лошо да добавиш и малко примери, понеже приятеля ми, въпреки че е руснак не може да ми обясни как се ползва "Чего" например. Каза, че бил чувал тази дума. :)

Анонимен каза...

Napravo si zlaten mersi mnogo

Анонимен каза...

Колко щеше да бъде хубаво да имаше и значения!

Анонимен каза...

Като се опитам да я изтегля не става ,май има проблем.

Анонимен каза...

Мерси много ... тази таблица мноогоо ще ми помогне! ":)

Анонимен каза...

Мило не мога да е сваля.Може ли да ми е пратиш veselinaspilkova@hotmail.com
Предварително благодаря!!!!!!!!!

Анонимен каза...

От дълго време ми се налага да разговарям на руски и ми омръзна да говоря на руски в иминителен падеж или да си избирам случайни окончания, за да направя някоя дума да "звучи" на руски. Браво на теб за създаването на тая таблица! Аз имам проблем със свалянето й чрез линка, който е тук. Би ли могъл да я емейлнеш на ivoi@y7mail.com. Благодаря предварително!

Анонимен каза...

евала човече (bow)

Анонимен каза...

много благодаря за таблицата

Ина каза...

Благодаря много!

Анонимен каза...

Адмирации за таблицата! Страхотна е! И сега искм да се обърна към момичето, което питаше за думата "предприниматель". В Родителен падеж, мн.ч. ще бъде "предприемателей", а в Родителен падеж ед.ч. ще бъде "предприемателя".Относно думата "терание", ще питам г-жата в училище и пак ще пиша!(:

Атанас каза...

Много благодаря за благодарностите! Ако все пак забележите грешки моля пишете ми!

Анонимен каза...

И аз покорно благодаря, изключително много ми помогнахте, Атанас! Не точно на мен, на сина ми, но отново благодаря.

Анонимен каза...

Я это уже на другом сайте видел, но все равно спасибо.

Анонимен каза...

Спасяваш ме буквално :D Днес имам важно изпитване по руски за годишна оценка..Много поздрави от Руското училище :D

Анонимен каза...

Табличката не е напълно правилна, смисъл има пропуски (къде окончания, къде предлози...). Но като цяло повечето нкеща ги има, с мали изключения.к

Анонимен каза...

На мен пък ми харесва Пинк Флойд :)
Вальо

Анонимен каза...

Привет!Имам проблем със свалянето на таблицата.Би ли ми я изпратил на мейл :lyubo.filipov@abv.bg.
Благодаря предварително!

Nikolay Ivanov каза...

Дали е възможно да ми изпратите таблицата на имейл, тъй като имам проблем със свалянето? nikolai.ivanov.t3@gmail.com, благодаря!

Unknown каза...

Виждам, че и други имат проблеми със свалянето на таблицата, за това реших и аз да помоля да ми я изпратиш на qzwxass@gmail.com . Благодаря предварително! ;]

Анонимен каза...

песни тексты песен
[url=http://remuz.ru/395-земфира.html]слушать земфира[/url]
музыка mp3
[url=http://remuz.ru/100-бумбокс.html]слушать бумбокс[/url]

Анонимен каза...

Браво...Много ще ми помогне....Мерси-супер си човече !! :)))

Unknown каза...

Zdravejte, mislia 4e tablicata ve4e ne moje da se iztegli ot linka v 2shared, moje li update? molia viii, zahvanah se da si pripomnia ruskia, na vremeto i az imah podobna tablica, mn mi se iska da se polzvam tazi. Blagodaria
Gabs

Unknown каза...

Zdravejte, mislia 4e tablicata ve4e ne moje da se iztegli ot linka v 2shared, moje li update? molia viii, zahvanah se da si pripomnia ruskia, na vremeto i az imah podobna tablica, mn mi se iska da se polzvam tazi. Blagodaria
Gabs

Атанас каза...

@gabs83
Пробвах го работи. Но можеш просто да ми пратиш имейла си и ще гледам до ден-два да ти я пратя. пиши на egoistoff@gmail.com

Анонимен каза...

Благодаря за таблицата. Имам няколко градивни забележки:
1. Окончанията обикновено не се определят по родове, а по склонения.
2. Нямаше как да не ми се набие на очи „Средней род“.
3. Ще е полезно, ако добавиш прилагателни и числители.

Анонимен каза...

Благодаря много!

House M.D. каза...

Огромни благодарности! И само една забележка - дочь в предложен падеж е дочьери /напр. Легенда о дочьери Байкала - Легенда за дъщерята на Байкал/.

Атанас каза...

Имаш предвид "дочери", а не "дочьери".
Ето - У отдельных существительных в косвенных падежах ед. ч., а во мн.ч. во всех падежах к основе прибавляется формант, который в ряде учебников называется формообразующим аффиксом. У существительных ср. р. на –мя в ед. и мн. ч. это -ен- (именем, к имени, именами), у слова "дитя" (только в ед.ч.) – -ят- (дитяти, дитятей), у слов ж. р. "мать", "дочь" в ед. ч. и мн. ч. – -ер- (матери, матерью, матерей; дочери, дочерью, дочерями).

Това се учи, а не се пише по таблици :)

elica каза...

БЛАГОДАРЯ!

elica каза...

БЛАГОДАРЯ

Delyana каза...

да си жив и здрав!!!моята от училище така и не можах да я намеря..хиляди благодарности за старанието :)))))))))))))))

Delyana каза...

да си жив и здрав!! моята от училище така и не успях да я намеря..много добре си я направил, хиляди благодарности за старанието :))))))

Mims каза...

Не вярвах,че имало още марсианци и самарианци като мен, които да помагат, без да искат превод чрез e-pay ... хахахаха ... Благодаря ти много! Направо ми спестяваш 1 седмица мъки, имайки напредвид, че толкова ми отне създаването на таблица със същата цел, но за украинския език!

Mims каза...
Този коментар бе премахнат от автора.
nesi каза...

blagodarq tazi tablitsa mi pomogna mnogo!

Mira каза...

Много благодаря за тази таблица!! Аз съм в 5ти клас и ми е страшно трудно да уча тези падежи, а и са правилни (проверих в учебника) МНОГО БЛАГОДАРЯ!!!!!!!!!!!!!!!!

Unknown каза...

Ima mnogo malki greshici, no e super inache, mnogo mersi

еделвайс каза...

не мога да разбера защо всички се радват на тази таблицa,мигар никъде другаде я няма интернет.Аз съм на 45 г.и още я помня от училище от 6 кл.точно в този вид,но понеже детето ми учи руски влязох за по сигурно да не го подведа . Разбира се радвам се че намерих точно това ,което търсех

Valentina Hristova каза...

Може ли и на мен да пратите таблицата? e-mail: valentina.hristova90@gmail.com Благодаря!

Unknown каза...

Tablizata e dobra, no kogato ia svaliam e mnogo malka po forma... ne uspiavam da ia uvelicha... s godinite i zrenieto mi namaliava... Merci

momicheto70@gmail.com каза...

Благодаря !!! Пиша ви от Испания , където трябва да припомня руския език на една кубинка , учила преди доста години в Москва . И понеже аз самата имам проблеми с падежите , потърсих и открих тази табличка . Ние казваме че езиците се учат, четейки литература на съответния език .Прочела съм огромно количество книги на руски , но въпреки това не смятам че го говоря перфектно . Затова тази табличка е голямо помагало и въпреки че е проблем да се принтира ,ще си припомня чертането и ще си я направя сама . Още веднъж благодаря !!

Unknown каза...

поздравления за добре свършената работа, ако не ви представлява проблем моля изпратете ми я на diluted@abv.bg, тъй като имам проблеми с отварянето на pdf. файла

Peppers каза...

здравей
Имам проблем със свалянето й чрез линка, който е тук. Би ли могъл да ми я пратиш на този имейл: besssi@abv.bg

Unknown каза...

Здравей може ли да ми пратиш таблицата на имейл merian98@abv.bg защото не мога да я отворя. Ще бъда много благодарен

Мария каза...

Здравейте, не мога да сваля таблицата. Бихте ли ми я изпратили на мейл marya.ilieva@abv.bg? Благодаря!

Unknown каза...

Здравейте, не мога да сваля таблицата. Бихте ли ми я изпратили на мейл vasilena.fire87@gmail.com? Благодаря!

philip.stefanov каза...

Здравейте може ли някой да е upload-не и на друго място от тук немога да я сваля, благодаря.

Unknown каза...

Здравей, виждам че има добри отзиви от таблицата. Ако можеш да ми я пратиш на email: emil_6969@abv.bg ще съм ти много благодарен. Ако можеш да ми я пратиш и до утре в 9 ще е перфектно, защото имам изпит :D но не е чак толкова на зор :D

Unknown каза...

Здравейте. Казвам се Яна Бояджиева. И аз като всички приятели тука, имам много-много гореща молба. Вашата таблица ми е жизнено-необходима. Нито съм студентка, нито ученичка, и децата ми пораснаха. Трябва ми обаче за друго. Моля, г-н Атанас, ако не ви затруднява, изпратете и на мене вашата така популярна вече Таблица. Мейлът ми е: rosy_krasy@abv.bg. Извинявам се, че ви досаждам, но ще ви бъда безкрайно благодарна ако откликнете.

Unknown каза...

Здравейте, казвам се Петър и ако е удобно да ми изпратите и на мен табличката, че ще ми бъде полезно помагало. Благодаря предварително!
E-mail:pdyakov5@gmail.com

Анонимен каза...

Ако някой може да ми прати таблицата на emaila - genadi.kokinov@abv.bg

Unknown каза...

Здравейте :) Много бих се радвала, ако се намери някой добър човечец и ми изпрати табличката и на мен :) имейлът ми е : iveta.stankova@abv.bg

Unknown каза...

Здравйте !! Ако някой може и на мен да я прати ше съм му много благодарна !! iskrena_cvetkova@abv.bg

Unknown каза...

Здравейте! Аз също имам проблем с изтеглянето на табличката и ще съм много благодарна, ако някой я изпрати на kamitu4015@abv.bg!!

Unknown каза...

Здравейте! Аз също имам проблем с изтеглянето на табличката и ще съм много благодарeн, ако някой я изпрати на mishocv@abv.bg

Unknown каза...

Ако може и на мен да ми я изпратите, защото имам същия проблем с тегленето. Имейл: p0lina_@abv.bg

Unknown каза...

И аз бих искала да се сдобия с таблицата. viktoria_lyubomirova92@abv.bg
Благодаря предварително!

Unknown каза...

Здравей , по това което чета разбирам, че таблицата която си направил е лесно разбираема ще ти бъда благодарна ако имаш възможността да ми я изпратиш Alq_666@abv.bg

Unknown каза...

Здравейте, ще бъда благодарна и ще се радвам, ако някой ми прати табличката и на мен: maria_vitanova@abv.bg
Оказва се, че ще ми е доста нужна!!!

Unknown каза...

Здравейте. И аз ще съм много благодарна, ако ми изпратите таблицата по пощата. :) m.v.genova@abv.bg

Unknown каза...

Здравейте, ще бъда благодарна и ще се радвам, ако някой ми прати табличката и на мен: vangeliq_vanq@abv.bg

Unknown каза...

Shte sum mn blagodarna i na men nqkoi da mi q prati zorenceto05@abv.bg :))

Unknown каза...

Привет,

нареждам се в списъкът на чакащите за ВЪЛШЕБНАТА таблица, Предварително ти благодаря за отделеното време и помощта!
Моят имейл е prodanov_atanas@hotmail.com

Поздрави,

Анонимен каза...

aleksov2@abv.bg

Благодаря предварително за таблицата!

поздрави,

Denitsa каза...

Моля, изпратете и на мен таблицата. Благодаря предварително: danyinjeto@mail.bg

Unknown каза...

По възможност и на мен (: martintodorov707@gmail.com

Unknown каза...

Ще съм мноого благодарен. Явно че тази таблица е доста полезна и ако може да ми я пратите на myers.tanev@gmail.com

Unknown каза...

Здравейте, моля да изратите таблицата и на email: mishi321@dir.bg Благодаря предварително!

Unknown каза...

Здравейте, може ли и аз да получа таблицата на mimeto7777@gmail.com защото не мога нещо да я сваля от тук. Благодаря предварително!

Unknown каза...

И аз искрено моля да ми пратите таблицата и предварително много благодаря!
f_zemiarska@abv.bg

fialka каза...

И аз се нареждам в редицата на чакащите таблицата
kakamara1943@abv.bg

Анонимен каза...

Може ли и на мен. vasil@dir.bg

Unknown каза...

ако може и на мен моля :) xawaname@abv.bg

farfi каза...

Може ли и на мен :) denchito@abv.bg

Unknown каза...

Моля да я изпратите и на мене, благодаря предварително.
radev_diyan@yahoo.com

Белый тигр каза...

Извинявам се за безпокойството, но съм силно заинтересъвана от тази таблица, но не мога да я изтегля поради някаква причина ще е удобно ли да ми я изпрати някой на мейл: manq_gigova@abv.bg. Ще бъда много благодарна

Unknown каза...

може ли някой да ми изпрати таблицата, че не тръгва свалянето
ivob1969@gmail.com

hristova каза...

Може ли да ми изпратите таблицата на gh_burgas@abv.bg , тъйкато не тръгва свалянето .

Mish каза...

Здравейте и аз имам същият проблем , не мога да я сваля. Някой може ли да ми я пусне на мейла stefanova.mihaela@gmail.com
Благодаря предварително !!!

Unknown каза...

Може ли и на мен да я пратите
monbonim@yahoo.com

Neli каза...

Здравейте, коментарите за таблицата с падежите на руски език са страхотни. Поздравления за Атанас! Имам нужда от този материал. Ще съм много благодарна, ако някой ми го изпрати на имайл: nelispasova2015@abv.bg

Neli каза...
Този коментар бе премахнат от автора.
Neli каза...
Този коментар бе премахнат от автора.
Unknown каза...

Може ли някой да ми изпрати таблицата на и-мейл: realun00@gmail.com, защото имам проблем със свалянето. Благодаря предварително!

Unknown каза...

Здравейте и от мен! Честита Нова година на всички! Пожелавам много здраве, щастие и късмет през новата 2015г. И аз като много други, бих искал да помоля за ВЪЛШЕБНАТА таблица, тъй като видно от коментарите е изключително полезна! ще използвам случая да поздравя и създателя на тази таблица! Ще очаквам да ми я пратите на e-mail: lunniz@abv.bg

Unknown каза...

Zdraweite, az sshto se nujdaq ot tazi tablica, no ne mi zarejda stranicata.. Molq izpratete mi q na e-mail kristina_barganova@abv.bg ..Blagodarq wi predwaritelno :)

Unknown каза...

Моля изпратете я и на мен ioanna.q@abv.bg , благодаря предварително:)

Unknown каза...

И на мен не ми се отваря. Моля Ви, изпратете ми го на мейла, ако може! milova@abv.bg

Unknown каза...

Ако ми я изпратите ще съм ви много благодарен. razvanratt@gmail.com

Unknown каза...

molia ,ako e vuzmojno i na men da mi bude pratena ne moga da ya svalia
bojestvena@live.com blagodaria predvaritelno

Unknown каза...
Този коментар бе премахнат от автора.
Атанас каза...

На всички с коментар от юни 2014 г. ви я изпратих по електронната поща, включително на тези, които ми пратиха лично съобщение.

Проблемите:
1. Преди няколко години си смених имейла в блогър.ком, но явно сайтът е оставил стария ми за кореспонденция. Пробвах да го сменя, но има нещо гнило в настройките. Както и да е, пишете ми на atanas.nachkov@gmail.com Отговарям на 100 %!
2. Когато я създадох, още нямаше безплатни облаци (cloud services). Използвах някаква услуга на Google, която с времето се е актуализирала, но не ме е информирала. Не исках да използвам места като mediashare, защото ме беше страх от спам, вируси, създаване на акаунти за едното сваляне и т.н.

Наистина искрено съжалявам, най-вече за тези с пропуснатите ползи!

Благодаря на всички за интереса, както и на тези, които я наричат вълшебна! Но все пак не идеализирайте, не изпълнява желания. За мен тя е вълшебна, защото толкова много я харесват! Надявам се, да им е била наистина полезна!

Оставам открит за редакции! Не мога да гарантирам, че е абсолютно вярна. Създадох я от Грамматика русского языка в иллюстрациях (Пехливанова К.И., Лебедева М.Н.) - най-добрата граматика по руски език, която знам, но много трудно се намира.

Ivaylo Rusev каза...

Ето линк за "Грамматика русского языка в иллюстрациях (Пехливанова К.И., Лебедева М.Н.)"
http://www.alleng.ru/d/rusl/rusl150.htm

Unknown каза...

Благодаря за таблицата! Учила съм руски в гимназията, чета на езика и превеждам от него, на руски от български не смея, падежите ме плашат :), но все пак правя грешки. Помогнахте ми много.

siaina каза...

Много благодаря за труда Ви!
Оставили сте следа в обществото - вече 7 години вашата табличка служи на хората. Поздравления!
:))

Unknown каза...

MERSI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Даниела каза...

Много благодаря! :-) И големи благодарности на Ivaylo Rusev за безценния линк!

Unknown каза...

Огромно благодаря и от мен. Преди 30 години съм учила руски в училище. От година ми се налага да го използвам. Учудвам се, как правилно поставям окончанията, някаква интуиция или просто добре сме научили руския език.Таблица ми помага при затруднение. Още веднъж благодаря!

crowni каза...

Ето ви едно сайтче за качване на файлове. Тук имате място от 50 ГБ и нямате ограничение размер за качване на файлове и е видим от всякъде . https://mega.co.nz/

Анонимен каза...

Благодаря!

Unknown каза...

Благодаря - от години се опитвам да я намеря!
Имах учителка, която ни даде таблиците за склонение на прилагателни и съществителни преди 35 години - дълго време си ги пазех, накрая все пак се загубиха. Пробвах с граматики - не е същото... Така че - огромно БЛАГОДАРЯ!

Unknown каза...

Страхотна таблица си направил, Наско! Огромно благодаря и от родителите, и от учениците!!!

vesselin.p каза...

Жив и здрав да си! :)

Martin Laura Finance Firm каза...
Този коментар бе премахнат от администратор на блога.
Unknown каза...

Благодаря Ви! Поздравления за положения труд!

Unknown каза...

Благодаря за таблицата! :)